Vrijednosti mjeseca šabana i blagodat sigurnosti i mira (Medina)

Hatib: dr. Abdullah ibn Abdurrahman el-Buajdžan

14. šaban 1443. godine po Hidžri / 18. mart 2022.

Hvala Allahu Koji je pokajniku pokazao put prema Sebi, i Koji je onome koji Mu se odazove pružio najljepše utočište, i Koji će onoga ko je odrastao u pokornosti Njemu smjestiti u Svoj hlad kada drugog hlada neće biti. “… i ko hoće, put ka Gospodaru svome će izabrati.” (El-Muzzemmil, 19)

Svjedočim da nema boga osim Allaha, jedinog, Koji nema druga, slaveći Ga i hvaleći, i svjedočim da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik, dovoljan nam je on kao vođa i putokaz, neka su na njega Allahova milost, spas i blagoslov, i na njegovu porodicu i ashabe. Najistinitiji govor je Allahova Knjiga, najčvršća veza je veza bogobojaznosti, najbolja vjera je Ibrahimova vjera, najbolje kazivanje je Allahov govor, najbolja uputa je uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a najgore stvari u vjeri su novotarije, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u Vatru.

Znajte da je pokornost Allahu najbolja zarada, a Njegovo zadovoljstvo najbolje postignuće i težnja. Džennet je prekriven neugodnostima, a Vatra je prekrivena strastima. “Svako živo biće će smrt okusiti! I samo na Sudnjem danu dobit ćete u potpunosti plaće vaše, i ko bude od vatre udaljen i u Džennet uveden – taj je postigao šta je želio; a život na ovome svijetu samo je varljivo naslađivanje.” (Ali Imran, 185)

O ljudi, jedna od Allahovih blagodati, dobara i darova jeste da je Svojim robovima odredio posebna vremena za činjenje dobrih i pobožnih djela, umnogostručio nagradu za ta djela i podstakao ih na korištenje prilika, iskorištavanje vremena, predavanje Allahovoj milosti i požurivanje u činjenju dobrih djela. “Zato se natječite ko će više dobra učiniti.” (El-Maida, 48) “I nastojte zaslužiti oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje.” (Ali Imran, 133) Muhammed ibn Meslema el-Ensari, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “U danima koje vam je dao, vaš Gospodar ima posebne trenutke milosti, pa im se posvetite, jer možda će neko od vas postići milost nakon koje više nikad neće biti nesretan.” (Taberani)

O vjernici, mjesec šaban je blagoslovljeno i odabrano vrijeme za činjenje dobrih djela i poseban trenutak spuštanja Božije milosti, i zato činite što više dobrih djela u njemu, oslobodite se tereta grijeha, pokajte se za učinjene grijehe i loša djela. Šaban je, također, priprema za mjesec ramazan, mjesec posta i noćnog namaza. On je uvod za jedan od temelja islama i on je za ramazan ono što su sunnet-namazi za farzove, koji ispravljaju učinjene propuste u farzovima i upotpunjavaju nedostatke. Šaban je mjesec pripreme, navikavanja duše, vježbanja tijela i popravljanja srca. Priprema i vježba olakšavaju teškoće, povećavaju aktivnost i snagu i pomažu čovjeku da osjeti slast u činjenju ibadeta. Zalaganje u šabanu značajno pomaže u zalaganju u ramazanu.

O ljudi, šaban je mjesec u kojem se djela uzdižu Allahu, pa se pobrinite za svoja djela prije nego što budu uzdignuta, činite što više dobrih djela, i postite. Usama ibn Zejd, radijallahu anhu, rekao je: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ni u jednom mjesecu (mimo ramazana) nije postio koliko je postio u šabanu, pa sam ga upitao: ‘Allahov Poslaniče, nekada toliko dana postiš da se čini da nikada nećeš prekinuti post, a nekada toliko dana ostavljaš post da se čini da nikako nećeš postiti, osim dva dana, koja, ako i nisu u onim danima koje postiš, ti ih svakako postiš?’ Poslanik je upitao: ‘Na koja dva dana misliš?’ ‘Na ponedjeljak i četvrtak’, odgovorio sam. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, tada mi reče: ‘Ponedjeljak i četvrtak su dva dana u kojima se djela uzdižu Allahu, a ja želim da se moja djela uzdignu dok postim.’ Tada sam upita: ‘Zašto ni u jednom drugom mjesecu ne postiš kao što postiš u šabanu?’, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ‘To je mjesec prema kojem je većina ljudi nemarna, smješten je između redžeba i ramazana, u njemu se djela uzdižu Gospodaru svjetova, i ja želim da se moja djela uzdignu dok postim.’” (Ahmed i Nesai) Aiša, radijallahu anha, rekla je: “Nisam vidjela Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da i u jednom drugom mjesecu više posti od mjeseca šabana. Postio je većinu njegovih dana, ili gotovo sve njegove dane.” (Muslim)

O vjernici, zbog nemara se kida veza između roba i njegovog Gospodara, pa poslije toga i ne osjeća da Mu je nepokoran, ne ostavlja grijeh, ne kaje se zbog njega, vidi, ali ne uzima pouku, čuje savjet, ali ga ne prihvata. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podsticao je na post u mjesecu šabanu, upravo zbog nemarnosti većine ljudi prema njemu, rekavši: “To je mjesec prema kojem je većina ljudi nemarna, smješten je između redžeba i ramazana, u njemu se djela uzdižu Gospodaru svjetova, i ja želim da se moja djela uzdignu dok postim.” O ljudi, pripremite se za mjesec ramazan, to je mjesec pokornosti i ibadeta, čiji doček zahtijeva preciznu organizaciju vremena, duhovnu pripremu, iskrenost, odlučnost da se ispoštuje njegovo pravo i činjenje dove Allahu da nas poživi do ramazana, a najvažnija stvar koja pomaže u dočeku dobrih djela jeste pokajanje, predanost Allahu, izmirivanje tuđih hakova, udaljavanje od sumnjivih stvari i zabranjenih strasti i traženje oprosta za grijehe i pogreške. Ono što također pomaže u dočeku ramazana jeste navikavanje na činjenje pobožnih djela, jer duši je potrebna vježba, postepenost, priprema i ono što će je uvesti u činjenje dobrih djela. Remećenje ovog redoslijeda može uzrokovati zamor i gubitak ambicija i oduzeti slast ibadeta, pa možda čovjek ne bude u stanju ustrajati u nekom djelu i tako propusti ogromno dobro.

O muslimani, kome je ostalo neispoštenih dana ramazana, neka ih naposti prije isteka šabana, i nije mu dozvoljeno da odgodi njihovo napaštanje bez opravdanog razloga. Požurite sa izvršenjem obaveza i činjenjem dobrih djela da bi vam se milost ukazala.

O ljudi, sigurnost, stabilnost i jedinstvo muslimana povezani su sa pravdom i primjenom propisa islamskog vjerozakona – šerijata. Allah je propisao odmazdu i precizne kazne radi zaštite vjere, razuma, časti, života i imetka. Oni su milost, i imaju ogroman efekat u popravljanju stanja ummeta, njegove stabilnosti, očuvanju javnog reda i mira, sprečavanju nasilnika u njihovim namjerama i sprečavanju nepravde i nasilja. Provođenje sankcija je milost prema svima, jer čuva ummet i društvo od zla zlih ljudi i garantuje im sigurnost i stabilnost. Kada se Allahovi zakoni i suđenje po njima zanemare, naruši se sigurnost i blagostanje, a prošire se zločini, nepravda i nered, nastane anarhija, smutnja, ugroze se prava, čast i imetak, i poveća se broj ubistava.

Donosite salavate i selame, Allah vam se smilovao, na Poslanika, to vam je naredba od Allaha: “Allah i meleki Njegovi blagosiljaju Vjerovjesnika. O vjernici, blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrav!” (El-Ahzab, 56)


Podijeli ovaj post :

Iz iste kategorije :