Ustrajnost u pokornosti Allahu – put spasa (Meka)

Hatib: dr. Bender ibn Abdulaziz Belile

4. ševval 1443. godine po Hidžri / 6. maj 2022.

Sva hvala i zahvala pripadaju Allahu, Koji je onima koji su Mu pokorni podario posebno mjesto kod Sebe, uzvisio im spomen na Zemlji i nebesima, otvorio za njih vrata Svoje dobrote i obasuo ih mnogobrojnim blagodatima. Svjedočim da nema boga osim Allaha, jedinog, Koji druga nema, Vladara, Upravitelja, Stvoritelja i Naredbodavca, i svjedočim da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik, neka su na njega Allahova milost, mir i balgoslov, i na njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede u dobročinstvu do Sudnjeg dana.

O ljudi, oporučujem sebi i vama bogobojaznost. Bojte se Allaha, Allah vam se smilovao, čuvajte se grijeha, On će preko vaših loših djela prijeći i uvećati vam nagradu.

O vjernici, ljudski život je kratak, a dani koji su mu dati na dunjaluku pobrojani su i određeni. Još jučer smo se radovali dolasku ramazana, a već danas je on prošlost, lekcija i pouka. Mjeseče posta i noćnog namaza, spuštanja meleka i Džibrila, s mirom i blagoslovom, došao si među nas i obasjao nas svojim nurom, uručio nam najljepše poklone i darovao nas, a zatim si nas napustio i otišao. Allahu moj, Tebi hvala što smo ga doživjeli i do kraja živi dočekali! Allahu moj, primi od nas njegov post i noćni namaz i poživi nas do sljedećeg ramazana, čuvaj ga za nas i nas za njega.

Neki ljudi osjetili su u ramazanu slast pokornosti Allahu, džellešanuhu, njihova srca vezala su se za džamiju i džemat, ali, nakon ramazana, oni su se, nažalost, vratili nemaru i besposličarenju. Oni koji su obožavali ramazan, neka znaju da je ramazan prošao, a oni koji su obožavali Allaha, oni znaju da je Allah vječno živ i da neće umrijeti.

O vjernici, jedan od znakova kabula, prihvatanja djela kod Allaha, jeste ustrajnost u ibadetu, a jedan od znakova neprihvatanja djela jeste povratak u staro stanje. Uzvišeni kaže: “A da smo Mi njima naredili: ‘Poubijajte se!’ – ili: ‘Iselite se iz zavičaja svog!’, malo ko od njih bi to učinio. A kada bi oni onako kako im se savjetuje postupali, bilo bi im bolje i bili bi čvršći u vjeri – i tada bismo im Mi, sigurno, veliku nagradu dali i na Pravi put ih usmjerili.” (En-Nisa, 66–68)

Dobro koje je postignuto u ramazanu obaveza je brižno čuvati i ne vraćati se zlu koje je u ramazanu napušteno. O muslimani, vrata dobra širom su otvorena, pa gdje su trudbenici, i izvori dobročinstva su dostupni, pa gdje su oni koji žele piti s njih? Uzvišeni kaže: “… zato se natječite ko će više dobra učiniti” (El-Maida, 48); “… i nastojte zaslužiti oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje” (Alu Imran, 133).

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Uzvišeni kaže: ‘Moj rob Mi se ne može približiti ničim Meni dražim od farzova koje sam mu propisao, a ako Mi se, ustrajno, bude približavao nafilama – dobrovoljnim djelima, Ja ću ga zavoljeti, a kada ga zavolim, bit ću njegov sluh kojim čuje, oči kojima gleda, ruka kojom uzima i noga kojom korača. Ako bude nešto tražio od Mene, Ja ću mu dati, a ako bude tražio zaštitu od Mene, Ja ću ga zaštititi.’”

Namaz je stub islama i glava pobožnosti i ibadeta. On je čišćenje nutrine, sapiranje duhovne prljavštine i rekreacija tijela. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Pet dnevnih namaza, džuma do džume i ramazan do ramazana iskupljuju grijehe počinjenje između njih, ako se budu izbjegavali veliki grijesi.” (Muslim) Ko bude redovno klanjao dobrovoljne namaze, bit će mu sagrađena kuća u Džennetu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Nema nijednog muslimana koji radi Allaha klanja dvanaest dobrovoljnih rekata, mimo farzova, a da mu Allah neće sagraditi kuću u Džennetu.” (Muslim)

Noćni namaz i oživaljavanje noći namazom propisano je tokom cijele godine, a ne samo u ramazanu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Najbolji namaz nakon obaveznih namaza jeste noćni namaz.” (Muslim) Mugira ibn Šu’ba rekao je: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, toliko je dugo stajao u namazu da bi mu stopala oticala, pa je upitan zbog toga, i rekao je: ‘Zar da ne budem zahvalan Allahov rob?’” (Buhari i Muslim)

Post je jedan od najvrednijih i najnagrađenijih ibadeta, kao što se kaže u hadisi-kudsijju: “Svako čovjekovo djelo pripada njemu, osim posta, on pripada Meni i Ja posebno nagrađujem za njega.” Poslije ramazana preporučeno je postiti šest dana ševvala, i onaj ko to uradi, kao da je postio cijelu godinu. O tome govori vjerodostojna predaja koju je prenio Sevban, radijallahu anhu, a u kojoj se navodi, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Allah svako dobro djelo vrednuje deseterostruko, jedan mjesec vrijedi kao deset mjeseci, a šest dana, poslije ramazana, vrijedi kao dva mjeseca, i to je sveukupno godina.” (Nesai i Ibn Madža) U dobrovoljni post, također, spadaju: post tri dana svakog mjeseca, post ponedjeljka i četvrtka, post dana Arefata, post u Allahovom mjesecu muharremu i post u šabanu.

Tu je i Kur’an, Allahov govor, najistinitiji i najljepši govor, izvor upute i milosti i stjecište svjetlosti. Onaj ko ga bude učio i čitao, kao da je razgovarao sa Allahom, džellešanuhu, i obećana mu je velika nagrada i lijep prijem. Uzvišeni kaže: “… da ih On prema onome što su radili nagradi i još im iz obilja Svoga da, jer On mnogo prašta i blagodaran je. A ono što iz Knjige objavljujemo sušta je istina, ona potvrđuje da su istinite i one prije nje. Allah, zaista, o robovima Svojim sve zna i On sve vidi.” (Fatir, 29–30)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Učite Kur’an, on će se na Sudnjem danu zauzimati za one koji ga budu učili.” (Muslim)

“Primjer vjernika koji uči Kur’an je kao primjer utrudže (vrsta citrusa, voće slično narandži), lijepo miriše, a i okus mu je lijep. Primjer vjernika koji ne uči Kur’an je kao primjer datule, nema mirisa a okus joj je lijep.” (Buhari i Muslim)

“Onaj ko pravilno uči Kur’an bit će u društvu plemenitih meleka, a onaj ko uči Kur’an s teškoćom imat će dvije nagrade.” (Buhari i Muslim)

Naravno, činjenje dobrih djela nije ograničeno na pobrojana djela. Allah, džellešanuhu, propisao je različite i mnogobrojne vrste ibadeta i ostavio je veliki prostor za činjenje dobra, kako bi se ljudi okrenuli dobru i kako bi povećao i osnažio njihovu želju za dobrom. Njegove blagodati i počasti su velike. Uzvišeni kaže: “Oni koji govore: ‘Naš Gospodar je Allah!’ – i istraju na Pravome putu, neka se ničega ne boje i ni za čim neka ne tuguju! Oni će stanovnici Dženneta biti, i u njemu će vječno boraviti, i to će im biti nagrada za ono što su radili.” (El-Ahkaf, 13–14)

Bojte se Allaha i znajte da je bolje ono djelo koje je malo ali ustrajno od onog koje je veliko ali kratko traje i napusti se. Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Najdraža djela Allahu su ona koja se kontinuirano čine, makar bila i mala.” (Buhari i Muslim)

Ono što je iskreno i propisno izvršeno bit će primljeno kod Allaha, a ono što je lišeno ova dva uslova ili jednog od njih, bit će predmetom odgovornosti i obračuna na Sudnjem danu. Uzvišeni kaže: “Ko žudi da od Gospodara svoga bude lijepo primljen, neka čini dobra djela i neka, klanjajući se Gospodaru svome, Njemu nikoga ne pridružuje!” (El-Kehf, 110)

Allah je Blagodaran i Plemenit, On će onome ko bude činio dobro dati sreću u srcu, prostranstvo u grudima, snagu u duši, radost u očima, zaštitit će ga od šejtana, a na ahiretu će mu dati milost, oprost, zadovoljstvo i Džennet. Uzvišeni kaže: “Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život i doista ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili.” (En-Nahl, 97)

Donosite salavate i selame na Muhammeda, sina Abdullahovog, vjerovjesnika. Allahu moj, smiluj se, blagoslovi i spasi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, njegovu porodicu, ashabe i one koji ih slijede u dobročinstvu do Dana povratka, i nas zajedno s njima, Svojom milošću, dobrotom i plemenitošću, o Ti si plemenit i Ti puno daruješ.


Podijeli ovaj post :

Iz iste kategorije :