Preporuke za postizanje dobra na ovom i budućem svijetu (Medina)

Hatib: dr. Ahmed ibn Talib ibn Abdulhamid

26. zulhidže 1444. po Hidžri / 14. juli 2023.

Hvala Allahu Koji čovjeka od njegovog početka obasipa Svojim blagodatima, i Koji ga, Svojom mudrošću, oblikuje u maternici, i ukazuje mu Svoju blagost, i olakšava mu Svoju opskrbu, poučava ga onome što ne zna i Njegova dobrota prema njemu je velika. Ukazao mu je na Sebe Svojim stvaranjem i iznio je dokaz protiv njega jezikom Svojih poslanika, najodabranijih ljudi. Svjedočim da nema boga osim Allaha, jedinog, Koji nema druga, On je jedini Gospodar i Bog dostojan obožavanja, i svjedočim da je naš prvak Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik i odabranik među Njegovim stvorenjima i miljenik, dostavio je poslanicu, ispunio emanet, savjetovao ummet i borio se na Allahovom putu onako kako se treba boriti sve dok mu nije došla smrt. Allahu moj, smiluj se, spasi i blagoslovi Svoga roba i poslanika, našeg prvaka, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

“O vjernici, bojte se Allaha onako kako Ga se treba bojati, i umirite samo kao muslimani.” (Ali Imran, 102)

Znaj da Allah nije povjerio čovjeku ništa bolje od srca, i da u srcu nije pohranio ništa vrednije od imana. Srce je predmet Božijeg posmatranja, a najbolje je ono srce koje u sebi ima najviše dobra.

Najveća, najuzvišenija, najvrednija i najdragocjenija stvar je vjerovanje srcem i izgovor jezikom da je Allah jedan Bog, pored Kojeg nema drugog boga, i nema Mu sličnog i ravnog, i nema dijete ni drūgu, i da je On Prvi, prije Kojeg nije bilo nikoga, i Posljednji, poslije Kojeg neće biti nikoga, Najuzvišeniji, Kojeg niko ne može nadvisiti, i Najbliži, niko i ništa se ne može ispriječiti između Njega i Njegovih stvorenja. “Niko nije kao On, On sve čuje i sve vidi.”  (Eš-Šura, 11)

Onaj ko istinski razmišlja, uzima pouku iz Njegovih znamenja (ajeta), a ne razmišlja o suštini Njegovog bića. “A od onoga što On zna – drugi znaju samo onoliko koliko On želi. Njegov Kursijj, Prijestolje, obuhvata i nebesa i Zemlju i Njemu ne dojadi održavanje njihovo; On je Svevišnji, Veličanstveni!” (El-Bekara, 255)

Sveznajući, Sveobaviješteni, Onaj Koji upravlja, Svemogući, Onaj Koji sve čuje i vidi, Uzvišeni, Veliki, On se iznad Arša uzvisio, i neograničenu vlast posjeduje. “On sve zna.” (Taha, 98) Njemu pripadaju lijepa imena i savršena svojstva.

Razgovarao je sa Musaom, alejhis-selam, Svojim govorom, i pokazao se brdu, pa se ono u prah zdrobilo od Njegove uzvišenosti, a od Njegovog govora je Kur’an, koji je Njegov istinski govor, i koji je On objavio sa znanjem i upotpunio istinitim vijestima i pravednim propisima.

Slavljeni Allah stvorio je čovjeka i zna šta mu duša njegova došaptava i On mu je bliži od žile kucavice. “I nijedan list ne opadne, a da On za nj ne zna; i nema zrna u tminama Zemlje niti ičega svježeg niti ičega suhog, ničega što nije u jasnoj Knjizi.” (El-En’am, 59)

Znao je svaku stvar i prije nego se ona desi. Sve se dešava prema Njegovoj odredbi, dobro i zlo, slatko i gorko.

On u zabludu odvodi koga hoće, prepušta ga samom sebi Svojom pravednošću, a upućuje koga hoće i pomaže ga Svojom dobrotom.

Nijedna riječ i djelo Njegovih robova ne desi se a da On nije odredio, i da On prethodno za to nije znao.

Sve je lako s Njegovim olakšanjem i dešava se Njegovim znanjem i određenjem, pa i sreća i nesreća.

Nezamislivo je da se u Njegovoj vlasti desi nešto bez Njegove volje, ili da neko može biti neovisan o Njemu. On je Gospodar svih stvorenja i Gospodar njihovih djela, on je odredio svaki njihov pokret i rok do kojeg će živjeti.

Poslao im je Svoje poslanike da bi protiv njih iznio dokaz, i preko njih su saznali “da će Čas oživljenja, u to nema sumnje, doći i što će Allah one u grobovima oživiti” (El-Hadždž, 7).

Kao što ih je prvi put stvorio, On će ih ponovo stvoriti.

Slavljeni Allah Svojim robovima vjernicima uvećava nagradu za dobra djela i prašta im velike grijehe ukoliko Mu se iskreno pokaju, a male grijehe im prašta ukoliko se budu klonili velikih grijeha, a one koji se nisu pokajali od velikih grijeha prepušta Svojoj volji. Uzvišeni Allah kaže: “Allah neće oprostiti da Mu se neko drugi smatra ravnim, a oprostit će manje grijehe od toga kome On hoće.” (En-Nisa, 48)

Koga bude kaznio Vatrom, a vjernik je, izvest će ga iz Vatre, zbog njegovog vjerovanja, i uvest će ga u Džennet.

Stvorio je Džennet i pripremio ga kao vječnu kuću Svojim štićenicima, i počastit će ih gledanjem u Svoje plemenito lice. “U njemu će imati što god zažele – a od Nas i više.” (Kaf, 35)

Stvorio je Džehennem i pripremio ga kao vječnu kuću onima koji ne vjeruju u Njega, i poriču Njegove dokaze, knjige i poslanike i zabranio im je gledanje u Njega. “Uistinu, oni će toga dana od Gospodara svoga zaklonjeni biti” (El-Mutaffifin, 15), tj. neće Ga vidjeti.

Allah, džellešanuhu, doći će na Sudnjem danu a meleki će biti poredani u redove, kako bi svim narodima predočio njihova djela, obračunao ih, nagradio i kaznio.

Bit će postavljene pravedne vage i svakome će biti data knjiga njegovih djela.

“Onaj kome bude knjiga njegova u desnu ruku njegovu data, lako će račun položiti, i svojima će se radostan vratiti; a onaj kome bude knjiga njegova iza leđa njegovih data, propast će prizivati i u Ognju će gorjeti, jer je sa čeljadi svojom radostan bio, i mislio da se nikada neće vratiti – a hoće! Gospodar njegov o njemu, zaista, sve zna!” (El-Inšikak, 7–15)

Sirat-ćuprija je istina, i ljudi će preko nje preći shodno svojim djelima.

Spašeni će preko sirat-ćuprije preći različitim brzinama, a nasuprot njih su ljudi koji će propasti u Džehennem zbog svojih djela.

Od Allahove milosti prema vjernicima na Sudnjem danu je Havd – vrelo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, s kojeg će piti njegov ummet, onaj ko se s njega jednom napije, nikada više neće ožednjeti, a s njega će biti otjerani oni koji su iman zamijenili nevjerovanjem, i sunnet novotarijom.

Kod Allaha je spas samo za vjernike, koji govore jezikom, iskreni su u srcu i potvrđuju djelima.

Nema imana bez riječi, nema riječi bez djela, nema riječi i djela bez iskrenog nijeta i nema riječi, djela i iskrenog nijeta bez slijeđenja sunneta.

Niko od sljedbenika kible ne postaje nevjernik zbog grijeha koji je učinio, osim ako vjeruje, ili kaže ili uradi nešto što je nespojivo sa imanom.

Šehidi su živi i opskrbljeni kod svoga Gospodara.

Duše sretnih uživaju, a duše nesretnih izložene su patnji i u očajnom su stanju, i svi oni su u berzehu do Dana proživljenja.

Vjernici će biti iskušani u kaburu i pitani o svom Gospodaru, vjeri i poslaniku. “Allah će vjernike postojanom riječju učvrstiti i na ovome i na onome svijetu, a nevjernike će u zabludi ostaviti; Allah radi šta hoće.” (Ibrahim, 27) 

Najbolja generacija je ona koja je vidjela Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i povjerovala u njega, a zatim oni koji su došli poslije njih, a zatim oni koji su došli poslije njih.

Najbolji ashabi su četverica pravovjernih i upućenih halifa: Ebu Bekr, Omer, Osman i Alija, Allah svima njima bio zadovoljan.

Nijednog ashaba nije dozvoljeno spomenuti osim po najljepšim osobinama, i obaveza je suzdržati se od govora o onome što se desilo među njima. Oni su najpreči da im se nađe opravdanje za neku njihovu grešku i da se o njima misli najljepše.

Stroga je vjerska obaveza pokoravati se predvodnicima muslimana, vladarima i učenjacima, u onome što nije grijeh, slijeđenje puta dobrih prethodnika, traženje oprosta za njih, ostavljanje rasprave i svađe u vjeri i ostavljanje onoga što su u vjeru uveli novotari.   

Znajte da je najuzvišenije, najvrednije i najdraže znanje Allahu, znanje o Njegovoj vjeri, propisima, onome što je naredio i zabranio i onome čemu poziva i na šta podstiče u Svojoj jasnoj Knjizi i čemu je pozivao predvodnik svih poslanika, Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, također, njegovo ispravno razumijevanje, briga o njemu i postupanje u skladu s njim.

Stjecanje korisnog znanja jedno je od najvrednijih djela kod Allaha, a najbliži učenjaci Allahu su oni koji Ga se najviše boje i najviše žude za onim što je kod Njega.

Znanje je putokaz i vodič ka dobru.

Držite se Allahove Knjige, sunneta Njegovog vjerovjesnika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i puta vjernika, najbolje generacije od najboljeg ummeta, koji se ikada pojavio, u tome je spas i zaštita.

Naši dobri prethodnici (selefus-salih) su uzori u razumijevanju, tumačenju i izvođenju propisa.

Kada se oni raziđu u nekom partikularnom ili novonastalom pitanju, nije dozvoljeno izaći izvan okvira onoga u čemu su se oni složili, i na tom principu zasniva se učenje četverice imama Ebu Hanife, Malika, Šafije i Ahmeda, u temeljnim i partikularnim pitanjima, Allah im se smilovao i bio zadovoljan njima.

Allah, džellešanuhu, zapečatio je poslanicu, opomenu i vjerovjesništvo prvakom prvih i potonjih, predvodnikom bogobojaznih, našim prvakom, vođom, uzorom i miljenikom i prijateljem našeg Gospodara, Muhammedom ibn Abdullahom ibn Hašimom el-Mekkijem el-Ebtahijem (Mekancem), po rođenju, poslanstvu i utjecaju, el-Medenijem (Medincem) po hidžri, preseljenju, domovini, pozivu, borbi, smrti i prelasku u časno društvo.

Ukrasio je površinu medinske zemlje stanovanjem i životom na njoj, a njenu unutrašnjost svojim mrtvim tijelom.

On je El-Akib – posljednji, El-Hašir – onaj poslije kojeg će ljudi biti proživljeni, El-Mukaffi – onaj koji slijedi prethodne poslanike, Nebijjut-tevbe ver-rahmeti vel-melhameti – vjerovjesnik pokajanja, milosti i borbe protiv nevjerstva.

Allah ga je poslao sa istinom, da radosnu vijest donese i opomene, i da poziva Allahu, Njegovom dozvolom, i kao svjetiljku blistavu.

Objavio mu je Svoju mudru Knjigu, kojom je pojasnio Svoju ispravnu vjeru i upućuje na Pravi put.

On je Muhammed i Ahmed, pohvaljen kod Allaha, Njegovih meleka, njegove braće poslanika i kod svih stanovnika Zemlje.

Ko god ne bude hvalio njega lično s ubjeđenjem i vjerovanjem, hvalit će, neizbježno i nužno, njegova svojstva.

Pored toga što je odlikovan imenima koja ukazuju na zahvalnost, hvalu i pohvalna svojstva, koja se nisu spojila ni kod jedne druge osobe, i njegov ummet je hammad – tj. onaj koji hvali Allaha u blagostanju i nedaći, njegov i namaz njegovog ummeta počinje hamdom – zahvalom Allahu, također njegove hutbe, knjige i mushafi njegovih ashaba, on će na Sudnjem danu nositi bajrak zahvalnosti, njemu će pohrliti ljudi na Sudnjem danu radi presude, pa će on pasti licem na tle pred svojim Gospodarom, i pohvalit će Ga riječima kojima će ga Allah u tom trenutku nadahnuti, i bit će mu dozvoljen šefat – zauzimanje.

Njegova pozicija je el-mekamul-mahmud – hvale vrijedna, na kojoj će mu zavidjeti prvi i potonji, i zbog nje će ga hvaliti svi, i muslimani i nevjernici, i prvi i posljednji.

Donosite salavate i selame na najboljeg hvalitelja Gospodara i najhvaljenijeg, koji je Zemlju ispunio uputom, imanom, korisnim znanjem i dobrim djelom, i kojim je Allah otvorio srca, otklonio tmine i spasio ljude od robovanja šejtanu, kako bi postigli počasti ovog i budućeg svijeta.      

Donosite salavate na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, podarenu milost i nepresušnu blagodat, to vam je naredba od vašeg Gospodara, Koji je objavio: “Allah i meleki Njegovi blagosiljaju Vjerovjesnika. O vjernici, blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrav!” (El-Ahzab, 56) 

Molim Allaha da i meni i vama podari blagoslov u časnom Kurʼanu, i da podari da nam koriste njegovi ajeti i mudra opomena. Rekoh ovo i od Uzvišenog Allaha tražim oprost za sebe, za vas i sve muslimane od svakog grijeha, a tražite i vi, On mnogo prašta i On je milostiv. 


Podijeli ovaj post :

Iz iste kategorije :