Značenje i plodovi ljubavi prema Allahu (Medina)

Hatib: dr. Ahmed ibn Ali el-Huzejfi

3. redžeb 1446. godine po Hidžri / 3. januar 2025.

Hvala Allahu, Koji je neke od Svojih robova odabrao da Mu iskazuju ljubav i počastio ih svojom podrškom i blizinom. Svjedočim da nema boga osim Allaha, jedinog, Koji nema sudruga, svjedočanstvom koje je izgovoreno jezikom i potvrđeno srcem, i svjedočim da je naš vjerovjesnik i prvak Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik, koji je pozivao na Pravi put s jasnim dokazima od svog Gospodara. Neka su mir i blagoslov na njega, na njegovu porodicu, ashabe, sljedbenike i prijatelje.

Zaista je najistinitiji govor Allahova Knjiga, a najbolja uputa je uputa našeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari u vjeri su novotarije, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u Vatru. “Ono čime vam se prijeti doista će doći i vi nećete stići umaći!” (El-En’am, 134)

Znajte, Allah vas čuvao, da je bogobojaznost, kod Allaha, mjera časti i tajna postojanosti. Bogobojaznost je ljestvica do stepena savršenstva i uspon do vrhova časti. “Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah, uistinu, sve zna i nije Mu skriveno ništa.” (El-Hudžurat, 13)

O vjernici i vjernice, iskrena ljubav koja obuzima čista srca jedna je od najsuptilnijih, najplemenitijih najiskrenijih i najčišćih ljudskih emocija. Koliko su samo rječiti govornici i pjesnici izražavali divne riječi o ljubavi, potičući emocije i osjećanja. No, postoji jedna vrsta ljubavi koja se uzdiže iznad materijalnih i svjetovnih ograničenja, nadilazi granice niskih strasti, i prelijeva se iz srca k njegovom Tvorcu i Stvoritelju. To je ljubav prema Allahu, Uzvišenom i Svetom, ljubav koja donosi mir dušama u “vrelini” života, poput nježnog povjetarca, i natkriljuje ih poput sjenke.

O vjernici i vjernice, ljubav je jedan od dva temelja ubudijjeta, obožavanja Allaha i robovanja Njemu, na kojima opstoji i traje, a oni su: potpuna ljubav i potpuna poniznost i skrušenost. Obožavanje Allaha obuhvata oba ova aspekta i zato se samo Allahu pripisuje pravo na potpuno robovanje.

Ljubav prema Uzvišenom Allahu je duša, suština i tajna ibadeta. Samo onaj koji se voli radi njega samog i koji se voli u svakoj situaciji zaslužuje potpunu i krajnju ljubav i obožavanje, a jedino je Allah taj koji se voli radi Njegovog uzvišenog zata, bića, i Koji se voli u svim situacijama, i zato niko, osim Njega, ne zaslužuje obožavanje, niti potpunu ljubav. 

On je onaj koji, u suštini, daruje blagodati, otvara vrata dobra i vodi do njegovih uzroka. “Od Allaha je svaka blagodat koju uživate.” (En-Nahl, 53)

Plemenite duše prirodno su sklone ljubavi prema onome koji im čini dobro, pa kako ne bi voljele Onoga od Kojeg dolazi svaka blagodat i milost? “Zar nagrada za dobro učinjeno djelo može biti nešto drugo do dobro?! – pa, koju blagodat Gospodara svoga poričete?!” (Er-Rahman, 60–61)

Taj uzvišeni smisao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, izrazio je riječima: “Gospodaru moj, Ti si moj Bog, nema boga osim Tebe, stvorio si me, ja sam Tvoj rob i držim se Tvog zavjeta koliko god mogu. Tražim utočište kod Tebe od zla koje sam učinio. Priznajem Tvoje blagodati prema meni, i priznajem svoje grijehe, pa oprosti mi, jer samo Ti opraštaš grijehe.”

Čovjek svojim riječima u istigfaru – traženju oprosta: “Priznajem Tvoje blagodati prema meni i priznajem svoj grijeh”, objedinjuje dvije vrste priznanja: priznanje Allahove milosti prema njemu i priznanje nedostataka svoje duše i manjkavosti djela. Priznanje različitih vrsta milosti vodi ga do potpune ljubavi prema Gospodaru i Darovatelju, a priznanje nedostataka svoje duše i manjkavosti djela vodi ga do potpune poniznosti, skrušenosti, potrebe i pokajanja u svakom trenutku. Vidi da je dosegao vrhunac manjkavosti u ispunjavanju prava Onoga u Čijem okeanu blagodati uživa, i Čijim je plaštom milosti zaogrnut, pa koliko god se trudio u ispunjavanju prava svoga Gospodaru, priznaje da je to bilo samo zahvaljujući Njegovoj milosti prema njemu, i Njegovoj pomoći.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, imao je najviše znanja o Allahu i najpotpunije Ga je obožavao, i zato je najviše tražio oprosta od Njega i najviše Mu se kajao. Ebu Hurejra, radijallahu anhu, rekao je:  “Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: ‘Tako mi Allaha, ja tražim oprost od Allaha i kajem Mu se više od sedamdeset puta dnevno.’”

Da, to je on, onaj kojem je njegov Gospodar oprostio prošle i buduće grijehe. Njegova iskrena ljubav bila je praktični pokazatelj njegovog potpunog obožavanja Allaha.

Braćo vjernici, kada vjernik razmišlja o veličini i savršenstvu Allahovih svojstava i Njegovim velikim blagodatima prema njemu, ljubav prema Allahu raste u njegovom srcu, sve dok mu Allah i Njegov Poslanik ne postanu draži od svega ostalog. Tada osjeti slast imana i uživa u prisnosti robovanja Allahu. Enes ibn Malik, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko bude imao tri svojstva, osjetit će slast imana: ko voli Allaha i Njegovog Poslanika više od svega drugog, ko voli čovjeka samo radi Allaha, i ko mrzi da se vrati u nevjerstvo, nakon što ga je Allah spasio, kao što mrzi da bude bačen u vatru.”

Stoga, povećanje razloga za ljubav prema Allahu uistinu je povećanje razloga za uživanje na ovom svijetu, pojenja s izvora radosti i boravka u kućama prisnosti.

Poštovani vjernici i vjernice, istinska ljubav ne može se iskazati riječima, niti se može ograničiti izrazima, već je riječi čine još skrivenijom i daljom. Istinska ljubav je njeno postojanje, njeno značenje i vidljivost njenih učinaka. Ljubav se ne može opisati jasnije od njenog imena, niti značenjem jasnijim od njenog postojanja. To je skrivena tajna i unutarnje značenje, koje se pojavljuje u pokazateljima i učincima, i ne može se potpuno razumjeti njena istinska priroda i tajne. Međutim, uprkos skrivenosti njene prirode i suštine, ona je jasnija nego što se može opisati, i poznatija nego što se može definisati, jer se manifestuje u poslušnosti i predanosti voljenom, i iskazuje se davanjem prednosti njegovim željama nad svim ostalim željama.

Istinska ljubav prema Allahu zahtijeva poslušnost Allahu, a poslušnost Allahu postiže se slijedeći poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Ako vjernik, koji voli svog Gospodara, slijedi Allahovog miljenika, Allah mu u Svojoj Knjizi obećava dvije stvari: Svoju ljubav prema njemu i oprost njegovih grijeha. Allah, džellešanuhu, kaže Svome Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: “Reci: ‘Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!’ – A Allah prašta i samilostan je.” (Ali Imran, 31)

Gospodaru, molimo Te za Tvoju ljubav i ljubav onih koji Te vole, i ljubav prema svakom djelu koje nas približava Tebi i približava nas Tvojoj ljubavi!

Poštovani vjernici i vjernice, na ovaj blagoslovljeni dan treba donositi mnogo salavata i selama na najbolje stvorenje, našeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koji je rekao: “Jedan od najboljih dana je petak, pa povećajte donošenje salavata na mene taj dan, jer se vaši salavati meni predočavaju.”


Podijeli ovaj post :

Iz iste kategorije :