Manifestacije nekih imena Uzvišenog Allaha i Njegovih svojstava (Medina)

Hatib: dr. Ahmed ibn Talib ibn Abdulhamid

8. ševval 1444. po Hidžri / 28. april 2023.

Hvala i zahvala pripadaju Allahu. Njega hvalimo, od Njega pomoć i oprost tražimo, i Njemu se utječemo od zla naših duša i naših loših djela. Koga Allah uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a koga On u zabludi ostavi, niko ga ne može uputiti. Svjedočim da nema boga osim Allaha, jedinog, koji nema druga, i svjedočim da je naš prvak i vjerovjesnik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik. Allahu moj, smiluj se, blagoslovi i spasi Svog roba i poslanika, našeg vjerovjesnika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. 

Uzvišeni kaže: “O vi koji vjerujete, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i nipošto ne umirite osim kao muslimani!” (Ali Imran, 102)

“O ljudi, bojte se Gospodara svoga, Koji vas je stvorio od jedne osobe, od koje je njen par stvorio, a od njih dvoje mnoge muškarce i žene rasijao. Bojte se Allaha, čijim imenom jedni druge molite, i čuvajte rodbinske veze. Allah vas, doista, nadzire.” (En-Nisa, 1)

“O vjernici, bojte se Allaha i govorite samo istinu, On će vas za vaša dobra djela nagraditi i grijehe vam vaše oprostiti. A onaj ko se Allahu i Poslaniku Njegovu bude pokoravao – postići će ono što bude želio.” (El-Ahzab, 70-71).

Najistinitiji govor je Allahova Knjiga, a najbolja uputa je uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari u vjeri su novouvedene stvari, a svaka novouvedena stvar u vjeru je novotarija, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda  vodi u Vatru.

O vjernici! Uzvišeni Allah, u Svojoj časnoj Knjizi, kaže, a Njegov govor je najistinitiji govor: “O ljudi, vi ste siromasi, vi trebate Allaha, a Allah je nezavisan i hvale dostojan. Ako hoće, uklonit će vas i nova stvorenja dovesti, to Allahu nije teško. I nijedan grešnik neće grijehe drugog nositi; ako grijesima pretovareni pozove da mu se ponesu, niko mu ih neće ponijeti, pa ni rođak. A ti ćeš opomenuti samo one koji se Gospodara svoga boje, iako ih niko ne vidi, i koji obavljaju molitvu – onaj ko se očisti, očistio se za svoje dobro – a Allahu se sve vraća. Nisu nikako isti slijepac i onaj koji vidi, ni tmine ni svjetlo, ni hladovina i vjetar vrući, i nisu nikako isti živi i mrtvi. Allah će učiniti da čuje onaj koga On odabere, a ti ne možeš one u grobovima dozvati, tvoje je samo da opominješ.” (Fatir, 15–23)

O vjernici! Uzvišeni Allah opisuje se Svojim robovima, u Svojoj Knjizi, svojstvima dostojnim svakog strahopoštovanja, uzvišenosti i veličine. Pred Njegovom veličinom poginju su vratovi, umiruju duše, utišavaju glasovi,  a oholost se topi kao što se so topi u vodi. Uzvišeni kaže: “Oni koji o Allahovim znamenjima raspravljaju, iako im nikakav dokaz nije došao, u srcima njihovim je samo oholost koja ih neće dovesti do cilja željenog, zato moli od Allaha zaštitu, jer On, uistinu, sve čuje i sve vidi. Stvaranje nebesa i Zemlje sigurno je veće nego stvaranje roda ljudskog, ali većina ljudi ne zna.” (Gafir, 56–57)

Slavljeni Allah opisuje se savršenim svojstvima, lijepim imenima i plemenitim djelima, koja ukazuju na savršenstvo Njegovog bića. Ljubav prema Njemu, u srcu, jaka je onoliko koliko je čovjek spoznao Njegova lijepa i savršena svojstva, i kada ta ljubav ovlada njegovim srcem, ono potisne iz sebe svaku drugu ljubav i ljubav prema Njemu postaje njegova narav, a ne nešto što ga opterećuje i što postiže s naporom. “Reci: ‘Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!’ – A Allah prašta i samilostan je. Reci: ‘Pokoravajte se Allahu i Poslaniku!’ A ako oni glave okrenu – pa Allah, zaista, ne voli nevjernike.” (Ali Imran, 31–32)

Slavljeni Allah opisuje se svojstvima milosti, blagosti i dobročinstva, a to kod Njegovog roba potiče i osnažuje nadu i jača želje i ambicije. Tako osnažen, ide ka svome Gospodaru, predvođen vodičem nade, i sve što je njegova nada veća, njegova djela su odlučnija.

Slavljeni Allah opisuje se svojstvima pravde, kazne i srdžbe, kako bi sputao dušu koja naređuje zlo, neutralisao ili oslabio snagu njenih strasti, srdžbe, nemarnosti i želje za činjenjem onoga što joj je On zabranio, i kako bi otupio oštricu njenog prkosa i opskrbio je strahom, strahopoštovanjem i opreznošću.

Gospodar se opisuje svojstvima naredbe, zabrane, zavjeta, oporuke, slanja poslanika, objavljivanja knjiga i propisivanja vjerozakona, kako bi u duši probudio volju pokoravanja Allahovim naredbama, njihovog dostavljanja ljudima, preporučivanja, sjećanja i podsjećanja na njih. “Riječi Gospodara tvoga vrhunac su istine i pravde; Njegove riječi niko ne može promijeniti i On sve čuje i sve zna.” (El-En’am, 115) 

Slavljeni Allah opisuje se svojstvima sluha i vida, kako bi kod Svoga roba probudio osjećaj stida prema Gospodaru i  prema činjenju onoga što On prezire, ili da čuje od njega ono što prezire, ili skriva u svojoj duši ono što On prezire. Svoje pokrete, riječi i misli usklađuje sa vagom šerijata i ne prepušta ih sudu naravi i prohtjeva. Uzvišeni kaže: “‘Zar ste mislili da smo vas uzalud stvorili i da Nam se nećete povratiti?’ I neka je uzvišen Allah, Vladar istiniti, nema drugog boga osim Njega, Gospodara svemira veličanstvenog!” (El-Mu’minun, 115–116)

On se opisuje i svojstvima dovoljnosti, brige za Svojim robovima, davanja i slanja opskrbe, otklanjanja nedaća od njih, pomoći i podrške Svojim štićenicima, ohrabrujući tako Svoje robove da se istinski pouzdaju u Njega, prepuste Njemu sve svoje stvari, budu zadovoljni Njime i svim onim što On određuje Svojim robovima i da budu ustrajni u onome čime je On zadovoljan. “Neka se zato vjernici samo u Allaha pouzdaju!” (Ali Imran, 122)

Pouzdanje u Allaha – tevekkul je značenje koje proizlazi iz svijesti roba o dovoljnosti Allaha i Njegovom odabiru onoga što je najbolje za roba, i povjerenja prema Njemu i zadovoljstva Njime i onim što čini i odabire za njega. “Onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta.” (Et-Talak, 3)

Slavljeni Allah opisuje se svojstvima ponosa i gordosti da bi se “smirena duša” ponizila pred Njegovom veličinom, prepustila Njegovom ponosu, snazi, sili i potčinila Njegovoj gordosti, da bi se skrušili srce i tijelo, da bi njegovim srcem, jezikom i tijelom prevladali smiraj i strahopoštovanje i da bi se otupila njihova oštrina, snaga i žestina.

Kada rob spozna svoga Gospodara, kroz svojstva Njegovog uluhijjeta – božanstvenosti, u njegovom srcu rađa se posebna ljubav prema Njemu, čežnja za susretom s Njim, radost i sreća zbog Njegovog obožavanja, i nastoji steći Njegovu naklonost pokornošću, zikrom i bijegom od Njegovih stvorenja u Njegovo okrilje, i On postaje njegova jedina briga i preokupacija. S druge strane, u svojstvima Njegovog rububijjeta – gospodarstva pronalazi inspiraciju za istinski oslonac na Njega, potrebu za Njim, traženje pomoći od Njega, predanost i poniznost pred Njim i uspinjanje na ljestvici “samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoć tražimo” (El-Fatiha, 5).

Uzvišeni kaže: “Da ovaj Kur’an kakvom brdu objavimo, ti bi vidio kako je strahopoštovanja puno i kako bi se od straha pred Allahom raspalo. Takve primjere navodimo ljudima da bi razmislili. On je Allah – nema drugog boga osim Njega – On je poznavalac nevidljivog i vidljivog svijeta, On je Milostivi, Samilosni! On je Allah – nema drugog boga osim Njega, Vladar, Sveti, Onaj Koji je bez nedostataka, Onaj Koji svakoga osigurava, Onaj Koji nad svi bdi, Silni, Uzvišeni, Gordi. Hvaljen neka je Allah, On je vrlo visoko iznad onih koje smatraju Njemu ravnim! On je Allah, Tvorac, Onaj Koji ni iz čega stvara, Onaj Koji svemu daje oblik, On ima najljepša imena. Njega hvale oni na nebesima i na Zemlji, On je Silni i Mudri.” (El-Hašr, 21–24)

O vjernici, onaj ko je upotpunio spoznaju o svom Gospodaru, svjedočit će Njegov rububijjet (gospodarstvo, vlast) u Njegovom uluhijjetu (božanstvenosti), i Njegov uluhijjet u Njegovom rububijjetu, i zahvalnost u Njegovoj vlasti, i snagu u Njegovom praštanju, i mudrost u Njegovoj odredbi, i blagodat u Njegovom iskušenju, i davanje u Njegovom uskraćivanju, i dobročinstvo, blagost i milost u Njegovoj samoopstojnosti, i darežljivost i plemenitost u Njegovom oprostu, pokrivanju sramota i prelasku preko pogreški, i mudrost i blagodarnost u Njegovim naredbama i zabranama, i ponos u Njegovom zadovoljstvu i srdžbi, i blagost u Njegovom odgađanju kazne, i plemenitost u Njegovom približavanju i neovisnost u Njegovom udaljavanju.

Svjedočit će Vladara, Samopostojećeg, uzvišenog iznad Njegovih nebesa, na Aršu, koji upravlja Svojim robovima, naređuje i zabranjuje, šalje poslanike, objavljuje knjige, zadovoljan je i srdi se, nagrađuje i kažnjava, daje i uzima, uzvisuje i unizuje, vidi i čuje, iznad sedam nebesa, sve što se zbiva, zna javno i tajno, čini šta hoće, Njemu pripadaju svojstva savršenstva, čist je od svakog nedostatka, ništa, ni koliko jedan trun, ne može se pomjeriti bez Njegove dozvole, nijedan list ne opadne a da On ne zna za njega, i niko se ni za koga ne može zauzimati bez Njegove dozvole, i Njegovi robovi, osim Njega, nemaju ni zaštitnika ni zagovarača.

Znajte da vam je Allah naredio da donosite salavate i selame na Njegovog Vjerovjesnika, pa je rekao u mudroj Objavi: “Allah i meleki Njegovi blagosiljaju Vjerovjesnika. O vjernici, blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrav!” (El-Ahzab, 56)

Molim Allaha da i meni i vama podari blagoslov u časnom Kurʼanu, i da podari da nam koriste njegovi ajeti i mudra opomena. Rekoh ovo i od Uzvišenog Allaha tražim oprost za sebe, za vas i sve muslimane od svakog grijeha, a tražite i vi, On mnogo prašta i On je milostiv.


Podijeli ovaj post :

Iz iste kategorije :